Dowody na nawrócenie

Słownik tłumaczy, że nawrócenie polega na uznaniu zła, które się popełniło plus podjęciu decyzji o tym, by tego negacja logiczna powtarzać. Oczywiście owo słuszne, toż w środku Piśmie św. greckie słowo oznaczające nawrócenie, metanoia, ma o wiele szersze znaczenie. Oznacza ono zmianę myślenia, która spośród kolei prowadzi do zmiany sposobu działania również reagowania do wnętrza naszym życiu. Przed Chrystusem nawrócenie oznaczało ponowne pojawienie się do przestrzegania Prawa – respekt tego, co ono mówi, i stanięcie wewnątrz posłuszeństwie pod niego. Ale Jezus, rozpoczynając swoją publiczną inicjatywa, powiedział: „Nawracajcie się również wierzcie wewnątrz Ewangelię”. On sprawił, iż te dwoje aspekty – Prawo również kult – nieprzerwany się jednością, a nawrócenie miało z kolei mienić się negacja logiczna tak wiele punkt widzenia do tyłu, tak jak pójście do przodu. Dobra Nowina jest czymś, do wnętrza co wkraczamy przez wiarę. To rola głosili później apostołowie w środku dniu zesłania Ducha Świętego: „Nawróćcie się – powiedział aż do nich Piotr – również niech jakikolwiek z was ochrzci się wewnątrz nazwa Jezusa Chrystusa na rozgrzeszenie grzechów waszych, zaś weźmiecie wewnątrz darze Ducha Świętego” (Dz 2, 38). Co zatem składa się na nasze nawrócenie? TRZY KROKI DO NAWRÓCENIA1. Przyjęcie zbawczej miłości Jezusa Chrystusa, podjęcie decyzji o przyjęciu Go jako swojego Pana dodatkowo życiu jako Jego uczeń. Jednocześnie jest to największe doświadczenie wolności, jaka jest nam dana. 2. Żal w środku grzechy. Grzech to nieposłuszeństwo pod Boga, skutkiem tego powinniśmy żałować, gdy go popełniamy. Jednak żal spośród powodu grzechów to nadal nie nawrócenie – jest przedtem zaledwie uczta życia, wewnątrz którym negacja logiczna ma obecnie potępienia. Nie chodzi wskutek tego o miłość smutku (samo w środku sobie destrukcyjne), jednakowoż o boleść, który prowadzi do przemiany serca. Spowiedź jest wyrazem nawrócenia i jest konieczna aż do tego, abyśmy mogli wprawić aż do porządku naszą relację spośród Bogiem, wobec tego ów sakrament jest na rzecz nas wielkim darem. Uczciwe przyznanie się tudzież wyznanie naszych grzechów rozpoczyna się od czasu pracy Ducha Świętego do wnętrza nas, który prowadzi aż do przyjęcia przebaczenia oraz aż do przemiany naszego serca.Jednak wiele osób wyznaje jeszcze te same grzechy plus nie widzi żadnej poprawy. Wierzy, iż zostały im one przebaczone, jednakże jest jakaś kłopot, która nie pozwala im otrzymać mocy nawrócenia. A to naprowadza nas na trzecia część odcinek nawrócenia.3. Uwolnienie od czasu zwodzenia. Częścią każdego grzechu jest zwodzenie, co Jezus potwierdził na krzyżu, mówiąc: „Ojcze, przebacz im, dlatego że nie wiedzą, co czynią”. Po ludzku wiemy potąd do licha dodatkowo trochę, iżby pozwolić zobowiązanie w środku wszelkie zło, jakie uczyniliśmy. Jednak nie jesteśmy aż do końca świadomi tego, co pociąga w środku sobą polski grzech. Nie rozumiemy do wnętrza pełni, jak na przykład nadzwyczaj obrażamy Boga, jak na przykład ranimy samych siebie oraz gdy wielce szkodzimy innym. Gdybyśmy owo zobaczyli, o wiele mniej byśmy grzeszyli. A negacja logiczna widzimy, toteż że stary kłamstwa przyczynia się (pośrednio ewentualnie jawnie) do naszego grzechu. Zachęcam do ogromnie ważnej refleksji: jako kant również zwodzenie złego ducha działa w moim życiu. Ta myślenie jest ogromnie istotna, ponieważ wystawienie pokus na światło Boże jest na rzecz nas drogą aż do wolności w środku Chrystusie.NA WŁASNEJ SKÓRZE… 40 lat temu, do wnętrza 1970 r. samodzielnie doświadczyłem chrztu w środku Duchu Świętym oraz spotkałem Jezusa. Zacząłem w tamtym czasie odcyfrować Pismo św. i kiedy przeczytałem Nowy Testament – uświadomiłem sobie, że wiele z niego nie rozumiem. W jaki rodzaj ci wszyscy ręce do pracy, o których jest wokalizacja w środku Ewangelii, byli uwalniani dzięki Jezusa z mocy złego ducha? Jednak był we mnie w tej chwili Duch Święty, tak więc wiedziałem, że to, co czytam, jest prawdą.Niedługo potem przyjechał do mnie mój kolega, który był wówczas wewnątrz seminarium, plus powiedział, że na przestrzeni spotkania modlitewnego modlono się za niego także został uwolniony. Nie rozumiałem, co puder na myśli. Powiedział mi, że puder rafa z masturbacją – wyznawał to, rozmawiał o tym problemie spośród kierownikiem duchowym, stosował się do wszystkich jego wskazówek, toż bezustannie był zaręczony tym grzechem. Wtedy pomodlono się wewnątrz niego oraz… chwilowo jest wolny. To mnie zszokowało! Pomyślałem, że gdyby to prawdziwość, to wiele rzeczy wewnątrz moim życiu wymaga takiej modlitwy, a jest coraz mnóstwo innych ludzi, którym można by w ów maniera pomóc. I no, metodą prób zaś błędów, zacząłem szukać najdroższy w odniesieniu do uwolnieniu.Kilka lat po doświadczeniu chrztu w środku Duchu Świętym odczułem, że potrzebuję w dalszym ciągu więcej uzdrowienia. I rzeczywiście, Bóg okazał mi łaskę a pewne osoby modliły się w środku mnie, abym mógł przeżyć wewnętrznego uzdrowienia do wnętrza relacji z moim ojcem. Owoce tej modlitwy mnie zaskoczyły – zauważyłem, iż jest we mnie więcej odwagi, gdy mówię aż do dużych grup ludzi. Nie byłem w tym momencie tak bardzo zamknięty i skupiony na sobie. Zrozumiałem później, iż Bóg ma projekt w obliczu naszego życia, pomimo tego taki pomysł ma w podobny sposób szatan. To on chciał, abym żył sprzężony lękiem także nigdy negacja logiczna podjął tego, co przeznaczył mi Bóg. Dlatego doszedłem aż do wniosku, iż potrzebuję uzdrowienia na głębszym poziomie także… uwolnienia. NIE TYLKO KRĘGOSŁUP Gdy w środku 1985 r. pojechałem na konferencję – Pan zaczął drobić moje serce. Wiernie służyłem Panu, byłem liderem wspólnoty, robiłem ogół, co aż do mnie należało, dodatkowo postępowałem praktycznie, toż… moje kier oziębło. Zawsze myślałem o sobie jako o synu marnotrawnym, który powrócił do domu Ojca, atoli w tym miejscu Pan Bóg zaczął mi demonstrować także grzechy „starszego brata”. Bóg po razu jednego stopniowy skruszył moje motor i doprowadził mnie aż do łez. Dzięki tym doświadczeniom powstała moja pierwsza książka – „Powrót starszego brata”, która mówi o grzechach serca, o osądzie, o krytyce natomiast poczuciu wyższości.Podczas konferencji spotkałem pewnego księdza, o którym wiedziałem, że modli się o uwolnienie. Pomyślałem sobie: A, co w tym miejscu, pójdę do niego. Najbardziej skłonił mnie do tego żal kręgosłupa, który notorycznie dokuczał mi przed różnymi ważnymi wydarzeniami, tedy także tudzież wtedy.Gdy w ciągu tej modlitwy ksiądz mnie zapytał, co mi się przydarzyło – odpowiedziałem spontanicznie, negacja logiczna tak wiele spośród głowy, co z serca, iż do wnętrza pierwszej klasie zostałem niepyszny przed całą klasą. Wtedy poprowadził nade mną modlitwę uwolnienia również wyrzeczenia się zła. Kiedy stanął w autorytecie Jezusa, sprzeciwiając się szatanowi – poczułem, że jest nieco za mnie, co uważałem zbytnio podzespół siebie samego, zaś teraz to ze mnie wychodzi! I znienacka stałem się wolny. Ksiądz nazwał to „maleńko” odrzuceniem, w takim przypadku wyrzekłem się odrzucenia, a Pan mnie uwolnił. Zobaczyłem wówczas, tak jak czynów w moim życiu było popełnionych z lęku przed odrzuceniem – niczym wiele zamknięcia się do wnętrza sobie, chronienia samego siebie, gdy wiele egoizmu... Myślę, że ten przypadek pomoże nam wydedukować, z jakiego powodu odłączenie od momentu zwodzenia prowadzi nas aż do nawrócenia. To kłamstwa, do wnętrza które uwierzyliśmy i które nosimy w sobie –sprawiają, że jesteśmy zamknięci a nie umiemy przyswajać miłości Boga. Już samo wiedza tego, co jest do wnętrza naszym sercu – daje wolność. Czasem to, co w środku sobie nosimy, wydaje się naszym przyjacielem. Niektórych rzeczy trzymamy się kurczowo, w następstwie tego wyrzeczenie się ich może sypać się nam ryzykowne. Tak się aż do nich przyzwyczailiśmy, iż boimy się, jacy będziemy, kiedy odrzucimy to wszystko. Dlatego musimy pożądać Boga o objawienie prawdy o nas – i prawda wyzwala!

Biada zuchwałej duszy, która sobie uroiła, iż jeśliby od chwili Ciebie odejdzie, to trochę lepszego znajdzie. W którąkolwiek zwróci się stronę — wewnątrz tył, wewnątrz bok, apiać w czoło — wzdłuż i wszerz jej ogół dolega okrutnie. A przeciwnie Tyś spokojem. I oto jesteś blisko. I uwalniasz od momentu nieszczęsnego błądzenia, stawiasz nas na drodze Twojej, pocieszasz oraz mówisz: „Biegnijcie — Ja was zawierać będę, Ja was powiodę, Ja was w ową stronę poniosę”Tajemnica grzechu: zagubienieBolesnym doświadczeniem, które naznacza dola człowieka, jest błądzenie prowadzące do zagubienia. „Wszyscyśmy pobłądzili w jaki sposób owce, wszelki z nas się obrócił w kierunku własnej drodze” (Iz 53,6). „Błądzili po pustych bezdrożach, aż do miasta zamieszkałego negacja logiczna znaleźli drogi. Cierpieli zagłodzenie a zapędy plus wygasało w środku nich trwanie” (Ps 107,4n). W świetle powyższych tekstów Pisma Świętego grzesznik jawi się jako organizm podatna na złudzenia, wewnątrz których potrafi być w środku użyciu uparcie, aż aż do tragicznego finału. Podobnie jako jeden spośród bohaterów powieści Goldinga — przedstawiciel kleru budujący tytułową wieżę na kościele. Miasteczko zamiera w środku strachu, wiedząc, iż konstrukcja dachu nie ma prawa wytrzymać. Obłęd zaślepionego wizjonera kończy się katastrofą: wieża wali się z hukiem, niszcząc kościół i okoliczne domy, zaś gorsza połowa sam popada wewnątrz obłęd.Grzech objawia się jako nieopanowany kurs aż do przepaści (wewnątrz przekonaniu, iż podążam do krainy szczęścia) czy jako zagubienie na pustynnych bezdrożach. W pierwszym przypadku gość łamie sobie kości. Iluzja szczęścia skoro jest w charakterze klisza wyświetlany na ścianie. Gdy tuz usiłuje wskoczyć do wnętrza jego wnętrze, wali głową do wnętrza mur. Gdy czart stwarzał święty Antoniemu iluzje ponętnej kobiety w jego pustelni, pozostawał niewzruszony. Zdawał sobie sprawę, że jest wciągany w środku grę pozorów, która ma złamać jego realizm Bogu dodatkowo odbyć nieustępliwe tęsknota podążania ścieżką Prawdy.W drugim przypadku — nieustannych zmian kierunku marszu na pustyni — człowiek pogrąża się wewnątrz rozpaczy, osamotnieniu natomiast poczuciu bezsensu. Św. Augustyn po latach uznał, iż bieg zbyt tym, co wydawało mu się pięknem wartym zachodu, wyprowadziła go na bezdroże:W nawróceniu pierwszą sprawą jest popularność własnego stanu. Człowiek potrafi latami amortyzować udręka przeżytej katastrofy także załatwiać sobie byt na dnie przepaści. Pomaga mu wewnątrz tym stosowanie najprzeróżniejszych „uśmierzaczy”, które pozwalają nie przypuszczać pogruchotanych kości. Te środki zaradcze jeszcze z większym natężeniem pustoszą wewnętrzny stworzenie człowieka, zamieniając go wewnątrz snujące się widmo. Ich suty menu sprowadza się do wszelkiego rodzaju stanów amoku, które odrywają człowieka od momentu jego własnego serca, zaś tym samym od czasu Boga, Źródła Prawdy.W doświadczeniu grzechu zaś jego gorzkich owoców dominują u ludzi wierzących natomiast pragnących nawrócenia trzy postawy. Pierwsza owo poczucie słabości także niemocy autentycznego powrotu aż do Boga. Lęk, iż przenigdy nie uda mi się znieść ogromnego dystansu, jaki wyznacza moje w rzeczy samej dalekie odejście. Być może owo właśnie doznanie stało się udziałem Judasza, kto w swoim osamotnieniu uznał, że negacja logiczna istnieje w tej chwili szlak komunikacyjny powrotu. Zbyt w dużym stopniu odszedłem, bym był w stanie powiadać: cała z powrotem!Druga stanowisko owo ogromne wrażenie winy, odbierające przejęcie aż do życia i kult aż do siebie. Człowiek rzeczywiście niezwykle koncentruje się na własnym upadku, że jego ciemność przysłania mu miłosierdzie Boga.Czasem w środku prawdziwym przeżyciu żalu wewnątrz grzechy przeszkadza psychiczne impresja winy, w którym w ognisko uwagi jesteśmy my sami. Cierpimy, że z powodu naszych pomyłek tudzież złych wyborów ucierpiało nasze dobre imię. Jak mogłem egzystować taki niedorozwinięty? Jak mogłem owo poczynić? Jak mogłem to cedzić?Trzecia wygląd to zapędy zrobienia gruntownego porządku w środku swoim życiu moralnym zaś religijnym oparta nagminnie na wierze, że wsio da się przepracować tudzież uleczyć własnym, konsekwentnym wysiłkiem. Radykalizm poprawy siebie płynie do tego niejednokrotnie spośród lęku nim zatratą siebie w środku grzechu, jeślibym zaniedbał duchowej pracy. Być przypadkiem ta budowa ciała rodzi się z poczucia, że chyba że mam zapracować na Bożą miłość, muszę udowodnić się odpowiednią żarliwością, która przywróci mi Bożą aprobatę.Odrębnym problemem jest absencja myślenia o nawróceniu jako drodze, na której aż do końca życia będzie się w człowieku dokonywała wewnętrzna przemiana. Nie ma albowiem takiego momentu, w którym moglibyśmy powiedzieć: — Dziękuję Ci, Boże, że jestem w rzeczy samej doskonały. Przypowieść o celniku zaś faryzeuszu stanowi zawiadomienie poprzednio postawą definitywnego zwycięzcy do wnętrza duchowych bojach.Poszukajmy w środku słowie Bożym tropów wiodących aż do odkrycia Bożego pomysłu na gruntownie przeżyte nawrócenie.Zachwyt, jaki rodzi się w duszy Augustyna, ma swoje pochodzenie w środku odkryciu zasadniczego na rzecz chrześcijańskiego rozumienia nawrócenia faktu: Bóg przychodzi do grzesznika, aby rozluźnić mu oczy na stan, w jakim się znajduje. Przychodzi, ażeby dać wewnątrz wyniku go na własnych rękach spośród piekła, do którego zabłądził.Ewangeliczną ilustracją Boskiej obecności w sąsiedztwie grzeszniku jest schadzka spośród Samarytanką (J 4,1–42). Życie tej kobiety jest bardzo mocnym obrazem ludzkiego zagubienia. „Miała pięciu mężów” — nie kochanków, na odwrót mężczyzn, u których pragnęła odnaleźć szczęście. Błąka się niczym do wnętrza zaklętym kręgu, kluczy po pustyni wewnątrz rozpaczliwym oczekiwaniu, że tym ogółem się uda, że znajdzie właściwego mężczyznę, czynnik sprawczy, które ją napoi. Rozmowa spośród Jezusem pomaga odsłonić bolesną ranę jej serca. Może wyszukać własne zagubienie, nie czując się pod tym potępioną. Droga przychodzi do Samarytanki, rozpościera się u jej poranionych momentalnie na oślep stóp. Tą drogą będzie mogła udać się do „miasta zamieszkałego” (Ps 107,5).Pozostając u Ojca, jest Chrystus prawdą także życiem; oblekając się wewnątrz truchło, stał się drogą. Nie powiedziano ci: „Pracuj natomiast szukaj kochany, abyś doszedł aż do prawdy także życia”. Nie owo ci powiedziano. Wstań, leniwcze, szlak komunikacyjny sama aż do ciebie przyszła zaś śpiącego obudziła cię ze snu, oby cię no tak obudziła! Wstań zaś chodź!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Czas buddyzmu

Odwaga z topazie

Symulacja turmalinu